Дистанційне навчання – це процес набуття компетентностей дітьми, який відбувається зазвичай за опосередкованої взаємодії віддалених одне від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Дистанційна форма навчання передбачає: 
✅доступ до Інтернету; 
✅технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон тощо) в усіх учасників освітнього процесу; 
✅володіння педагогами технологіями дистанційного навчання.

Міністерством розроблені організаційно-методичні рекомендації щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті (лист МОН від 19.05.2020 №6/643-2020), в яких описані загальні принципи організації дистанційного навчання в закладах позашкільної освіти, розміщено довідкову інформацію про інструменти та платформи, на яких можна навчати дистанційно. Також підготовлено методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в новому навчальному році, значна частина яких присвячена саме дистанційному навчанню в позашкільній освіті (лист від 17.08.2021 №1/9-414).

Як обрати платформу та ресурси для дистанційного навчання?

З переліком платформ для онлайн-навчання, які рекомендує МОН можна ознайомитись у рекомендаціях. При виборі платформи, інструментів та ресурсів для дистанційного навчання необхідно звертати увагу на такі критерії:
✅наскільки ресурс та онлайн-інструмент допомагає досягнути очікуваних результатів навчання;
✅універсальність – можливість використовувати ту саму платформу для всіх занять;
✅зрозумілість інтерфейсу для дітей різного віку;
✅доступність для дітей з особливими освітніми потребами;
✅можливість використовувати на пристроях з різними операційними системами;
✅безпечність – варто мінімізувати платформи, що збирають персональні дані дітей та педагогів.

Ресурси для навчання педагогів. 

✅Національна онлайн-платформа з цифрової грамотності «Дія», де представлено освітні серіали «Базові цифрові навички» та «Цифрові навички для вчителів» Ці серіали навчать вільно користуватись комп’ютером, смартфоном та планшетом і планувати більш інтерактивне онлайн-навчання. 
✅Освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів», у якому можна дізнатись про процес організації дистанційного навчання та особливості комунікації з дітьми. Серіал навчить користуватись онлайн-сервісами, створювати відеоконференції, збирати файли з роботами, оцінювати результати роботи онлайн, контролювати виконання завдань, надавати консультації та створювати віртуальний простір для спілкування між педагогами. 
✅Ресурс для допомоги педагогам та дітям «Навчайся з дому» від Google. Це центр інформації, підказок, тренінгів та інструментів з ресурсу Google for Education, який допоможе педагогам навчати за допомогою відеоконференцій та без них зробити заняття доступними та долучити батьків. 
Онлайн EdCamp 2020, зокрема: 

Платформи для взаємодії онлайн.

Для організації дистанційного навчання можна використовувати платформи для взаємодії онлайн, більшість з яких є безкоштовними, зокрема: 
Google Meet – відеозустрічі інтегровані з іншими онлайн-інструментами Google; 
Skype – відео та аудіодзвінки з функцією розмов, чатів і можливістю взаємодії; 
Zoom – сервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей. До відеоконференції можна підключитися за посиланням або ідентифікатором конференції; 
Loom – платформа для відео та аудіоконференцій, взаємодії, підтримки чатів і проведення вебінарів; 
Google Classroom – сервіс дає можливість здійснювати контроль результатів навчання за допомогою тестування, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання завдань, коментувати й організовувати ефективне спілкування в режимі реального часу. Основним елементом Google Classroom є групи; 
Moodle – сервіс, який дозволяє подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка; заняття як сукупність вебсторінок із можливим проміжним виконанням тестових завдань), здійснювати тестування та опитування, інструментів моніторингу результатів навчання. 

Перевірка результатів дистанційного навчання

Тести з автоматичною перевіркою / анкетування. Онлайн-тести та анкети можна створювати в Google-формах та у Classtime. Онлайн-тести дають можливість створювати запитання різних типів (множинний вибір, текстова або числова відповідь, упорядкування, встановлення відповідності тощо). Сервіси передбачають можливість формування запитань з варіантами відповідей, з використанням зображень, аудіо- та відеофрагментів. У онлайн-тестах можна встановлювати часові обмеження, обмежувати кількість спроб, а також спосіб і час повідомлення результатів тестування. Тестові завдання доцільно доповнювати практичними роботами. Відпрацювання практичних навичок. У таких інструментах дитина може виконати завдання, перевірити правильність, повернутись до опрацювання матеріалу та знову спробувати виконати завдання. Ці інструменти допомагають дітям знайти прогалини у своїх знаннях. 
LearningApps – платформа для створення практичних вправ; ` GoFormative – платформа для надання зворотнього зв’язку; 
StudyStack та Quizlet – платформи для розробки інтерактивних вправ на основі флеш-карток; ` Liveworksheets та Wizer.me – платформи для робочих зошитів у режимі реального часу. 
Миттєві опитування. За допомогою онлайн-платформ можна організувати швидкі опитування в режимі реального часу. Для цього допоможе платформа Kahoot. Педагог попередньо готує перелік запитань, які ставить дітям під час заняття. Відповіді можуть відображатись різними способами: рейтингом, хмарою слів, рухомим рядком, діаграмами, графіками, списком або кластерами. 
Цифрова творчість дітей. За допомогою цифрових інструментів діти можуть показати опанування ними певної теми з навчального 6 матеріалу. Існують спеціалізовані платформи обміну відеороликами, на які можна завантажувати свої відеовідповіді, коментувати їх і дискутувати, як-от Flipgrid. Окрім відеороликів, об’єктами цифрової творчості можуть бути: 
📄карти понять на платформі MindMeister;
📄 комікси на платформі Storyboard; 
📄блоги на платформі Blogger; 
📄програми на платформі Scratch; 
📄інфографіка на платформі Canva; 
📄анотовані зображення на платформі ThingLink; 
📄власні тести за допомогою програми Word; 
📄створення уявної сторінки в соціальній мережі для персонажу книги на платформі ClassTools; 

Платформи для створення цифрового навчального контенту 

Thinglink – інструмент для створення інтерактивних зображень, відеота інших мультимедійних матеріалів. 
Buncee – інструмент для створення візуальних презентацій навчального контенту, зокрема, мультимедійних матеріалів і презентацій. EdPuzzle – програмне забезпечення для створення відеозанять. 
Kaltura – інструменти керування та створення відеоконтенту з можливістю інтеграції в різноманітні системи онлайн-керування освітнім процесом. 
Squigl – інструмент для створення контенту, який трансформує усні презентації та тексти в анімовані відео. 
Coggle – сайт для створення ментальних карт – технік візуалізації способів мислення, запам’ятовування, згадування, вирішення творчих завдань. 
Canva – ресурс для створення презентацій. 
Slidesgo – ресурс із шаблонами готових презентацій та їхніх елементів. 
Classtime – інструмент для створення інтерактивних навчальних додатків, який дозволяє вести аналітику прогресу навчання та реалізовувати індивідуальний підхід. 
LearningApps – інструмент, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою чи як індивідуальні вправи. Google Presentations – інструмент дозволяє створювати та редагувати презентації онлайн цілою командою. 
Sway – інструмент для створення презентацій онлайн. У безкоштовній версії презентації не можна завантажити на комп’ютер, але можна показувати їх онлайн і поділитися посиланням на них. 
Haiku Deck – інструмент для створення коротких презентацій з ключовими ідеями (сервіс встановлює ліміт щодо максимальної кількості слів у слайді). 
Slides – інструмент для створення інтерактивних онлайн-презентацій. Крім традиційних презентацій, сервіс дозволяє створювати мультимедійні проєкти/лонгріди (невеликі історії з малою кількістю лаконічного тексту та великою кількістю візуальних засобів). 
Prezi – інструмент для створення інтерактивних мультимедійних презентацій з розгалуженою структурою або лонгрідів. Дозволяє імпортувати відеоматеріали, графіки, фотографії та інші засоби для візуалізації презентації. 
Emaze – інструмент зі створення динамічних онлайн-презентацій. Містить шаблони та переходи між слайдами. 
Showpad – інструмент візуалізації інформації у презентаціях та створення презентацій у форматі інфографіки, який дозволяють вигідно продемонструвати статистичні дані, опитування, графіки, цифри, карти, таблиці тощо. 
Sliderocket – інструмент зі створення презентацій онлайн. Містить візуальні ефекти, дає можливість додати відео, фото та зображення для оформлення слайдів презентацій.
SlideDog – інструмент, що пропонує створити плейлист із різних матеріалів (слайдів Power Point, сторінок PDF, фото та зображень, відео, посилань на сторінки в Інтернеті тощо), обрати потрібний порядок відтворення та презентувати аудиторії. Демонструвати таку презентацію можна лише за наявності Інтернету. 
Zentation – інструмент, що дозволяє додавати до презентацій відео, які демонструються одночасно поруч зі слайдами презентації (створеної в Power Рoint). Містить багато шаблонів для створення анімацій, а також можливість додавати музику чи записувати власний голосовий супровід до зображень. 
PowToon – інструмент для створення невеликих відеопрезентацій. Дозволяє наповнювати їх відеослайдами, графіками, анімацією, текстами, фігурами та музикою. 
Wideo – інструмент для створення невеликих презентацій у вигляді анімацій, містить різноманітні фони, картинки, фігурки та об’єкти на різну тематику; можна додати музику й текст, завантажити ваші зображення чи фото. 
Knovio – інструмент, що допоможе додати до презентацій, створених в Power Point, аудіо- чи відеоряд. 
VCASMO – інструмент для створення презентацій, що поєднують в собі слайди разом з зображеннями, музикою, відео- чи аудіосупроводом. 
GoAnimate – інструмент для створення презентацій у вигляді анімацій. Має великий набір шаблонів-зображень, частину з яких можна редагувати (змінювати нахил, забирати зайві для вас деталі). 
Moovly – інструмент для створення анімованих презентацій. Має широкий вибір шаблонів. Animaker – інструмент для створення анімованих презентацій, інфографіки i відеоінфографіки. Plotagon – інструмент для створення анімованих відеороликів. Можна використати цей інструмент для проведення презентацій чи міні-лекцій у цифровому форматі. 
Сасоо – інструмент для колективного створення діаграм і схем онлайн. Він дозволяє учасникам одночасно заповнювати поля спільної діаграми. Тут діє спеціальний чат, у якому можна обговорювати роботу зі схемами в режимі реального часу. 
FreeMind – програма для створення діаграм зв’язків (так званих «ментальних карт» чи «mind maps»). Вона дозволяє візуалізувати великі обсяги інформації – подавати їх у структурованій формі для кращого сприйняття. 
Screenshot.com.ua – інструмент дозволяє «сфотографувати» екран/ сторінку цілого сайту для подальшої його демонстрації у презентаціях. 
Mapbox – інструмент для стилізації карт та візуалізації зібраної інформації щодо різних країн. Desygner – інструмент для створення постерів, сертифікатів, візитівок, обкладинок для сайтів, блогів, подій тощо. 
Calameo – інструмент для створення інтерактивних публікацій (у вигляді журналів, брошур, каталогів, презентацій, звітів тощо). Інтерактивний документ створено так, аби зберегти відчуття паперового документу: є можливість перегор

Немає коментарів:

Дописати коментар