Дистанційне навчання – це процес набуття компетентностей
дітьми, який відбувається зазвичай за опосередкованої взаємодії віддалених одне від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
Дистанційна форма навчання передбачає:
✅доступ до Інтернету;
✅технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон тощо) в усіх
учасників освітнього процесу;
✅володіння педагогами технологіями дистанційного навчання.
Міністерством розроблені організаційно-методичні рекомендації щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті (лист МОН від 19.05.2020 №6/643-2020), в яких описані загальні принципи організації дистанційного навчання в закладах позашкільної освіти, розміщено довідкову інформацію про інструменти та платформи, на яких можна навчати дистанційно. Також підготовлено методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в новому навчальному році, значна частина яких присвячена саме дистанційному навчанню в позашкільній освіті (лист від 17.08.2021 №1/9-414).
Як обрати платформу та ресурси для дистанційного навчання?
З переліком платформ для онлайн-навчання, які рекомендує МОН можна ознайомитись у рекомендаціях. При виборі платформи, інструментів та ресурсів для дистанційного навчання необхідно звертати увагу на такі критерії:
✅наскільки ресурс та онлайн-інструмент допомагає досягнути очікуваних результатів навчання;
✅універсальність – можливість використовувати ту саму платформу для всіх занять;
✅зрозумілість інтерфейсу для дітей різного віку;
✅доступність для дітей з особливими освітніми потребами;
✅можливість використовувати на пристроях з різними операційними системами;
✅безпечність – варто мінімізувати платформи, що збирають персональні дані дітей та педагогів.
Ресурси для навчання педагогів.
✅Національна онлайн-платформа з цифрової грамотності «Дія»,
де представлено освітні серіали «Базові цифрові навички»
та «Цифрові навички для вчителів» Ці серіали навчать вільно
користуватись комп’ютером, смартфоном та планшетом і
планувати більш інтерактивне онлайн-навчання.
✅Освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів», у
якому можна дізнатись про процес організації дистанційного
навчання та особливості комунікації з дітьми. Серіал навчить
користуватись онлайн-сервісами, створювати відеоконференції,
збирати файли з роботами, оцінювати результати роботи
онлайн, контролювати виконання завдань, надавати
консультації та створювати віртуальний простір для спілкування
між педагогами.
✅Ресурс для допомоги педагогам та дітям «Навчайся з дому» від
Google. Це центр інформації, підказок, тренінгів та інструментів
з ресурсу Google for Education, який допоможе педагогам
навчати за допомогою відеоконференцій та без них зробити
заняття доступними та долучити батьків.
✅Онлайн EdCamp 2020, зокрема:
Платформи для взаємодії онлайн.
Для організації дистанційного навчання можна використовувати платформи для взаємодії онлайн, більшість з яких є безкоштовними, зокрема:
Google Meet – відеозустрічі інтегровані з іншими онлайн-інструментами Google;
Skype – відео та аудіодзвінки з функцією розмов, чатів і можливістю
взаємодії;
Zoom – сервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей.
До відеоконференції можна підключитися за посиланням або ідентифікатором конференції;
Loom – платформа для відео та аудіоконференцій, взаємодії, підтримки чатів і проведення вебінарів;
Google Classroom – сервіс дає можливість здійснювати контроль результатів навчання за допомогою тестування, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання завдань, коментувати й організовувати ефективне спілкування в режимі реального
часу. Основним елементом Google Classroom є групи;
Moodle – сервіс, який дозволяє подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка; заняття
як сукупність вебсторінок із можливим проміжним виконанням тестових завдань), здійснювати тестування та опитування, інструментів моніторингу результатів навчання.
Перевірка результатів дистанційного
навчання
Тести з автоматичною перевіркою / анкетування. Онлайн-тести та анкети можна створювати в Google-формах та у Classtime.
Онлайн-тести дають можливість створювати запитання різних типів
(множинний вибір, текстова або числова відповідь, упорядкування,
встановлення відповідності тощо). Сервіси передбачають можливість
формування запитань з варіантами відповідей, з використанням зображень, аудіо- та відеофрагментів. У онлайн-тестах можна встановлювати часові обмеження, обмежувати кількість спроб, а також спосіб
і час повідомлення результатів тестування. Тестові завдання доцільно
доповнювати практичними роботами.
Відпрацювання практичних навичок. У таких інструментах дитина може виконати завдання, перевірити правильність, повернутись до
опрацювання матеріалу та знову спробувати виконати завдання. Ці
інструменти допомагають дітям знайти прогалини у своїх знаннях.
LearningApps – платформа для створення практичних вправ;
` GoFormative – платформа для надання зворотнього зв’язку;
StudyStack та Quizlet – платформи для розробки інтерактивних
вправ на основі флеш-карток;
` Liveworksheets та Wizer.me – платформи для робочих зошитів у
режимі реального часу.
Миттєві опитування. За допомогою онлайн-платформ можна організувати швидкі опитування в режимі реального часу. Для цього допоможе платформа Kahoot. Педагог попередньо готує перелік запитань,
які ставить дітям під час заняття. Відповіді можуть відображатись різними способами: рейтингом, хмарою слів, рухомим рядком, діаграмами, графіками, списком або кластерами.
Цифрова творчість дітей. За допомогою цифрових інструментів
діти можуть показати опанування ними певної теми з навчального
6
матеріалу. Існують спеціалізовані платформи обміну відеороликами,
на які можна завантажувати свої відеовідповіді, коментувати їх і дискутувати, як-от Flipgrid. Окрім відеороликів, об’єктами цифрової творчості можуть бути:
📄карти понять на платформі MindMeister;
📄 комікси на платформі Storyboard;
📄блоги на платформі Blogger;
📄програми на платформі Scratch;
📄інфографіка на платформі Canva;
📄анотовані зображення на платформі ThingLink;
📄власні тести за допомогою програми Word;
📄створення уявної сторінки в соціальній мережі для персонажу
книги на платформі ClassTools;
Платформи для створення цифрового
навчального контенту
Thinglink – інструмент для створення інтерактивних зображень, відеота інших мультимедійних матеріалів.
Buncee – інструмент для створення візуальних презентацій навчального контенту, зокрема, мультимедійних матеріалів і презентацій.
EdPuzzle – програмне забезпечення для створення відеозанять.
Kaltura – інструменти керування та створення відеоконтенту з можливістю інтеграції в різноманітні системи онлайн-керування освітнім
процесом.
Squigl – інструмент для створення контенту, який трансформує усні
презентації та тексти в анімовані відео.
Coggle – сайт для створення ментальних карт – технік візуалізації способів мислення, запам’ятовування, згадування, вирішення творчих завдань.
Canva – ресурс для створення презентацій.
Slidesgo – ресурс із шаблонами готових презентацій та їхніх елементів.
Classtime – інструмент для створення інтерактивних навчальних додатків, який дозволяє вести аналітику прогресу навчання та реалізовувати індивідуальний підхід.
LearningApps – інструмент, який дозволяє створювати інтерактивні
вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою
чи як індивідуальні вправи.
Google Presentations – інструмент дозволяє створювати та редагувати
презентації онлайн цілою командою.
Sway – інструмент для створення презентацій онлайн. У безкоштовній версії презентації не можна завантажити на комп’ютер, але можна
показувати їх онлайн і поділитися посиланням на них.
Haiku Deck – інструмент для створення коротких презентацій з ключовими ідеями (сервіс встановлює ліміт щодо максимальної кількості
слів у слайді).
Slides – інструмент для створення інтерактивних онлайн-презентацій.
Крім традиційних презентацій, сервіс дозволяє створювати мультимедійні проєкти/лонгріди (невеликі історії з малою кількістю лаконічного тексту та великою кількістю візуальних засобів).
Prezi – інструмент для створення інтерактивних мультимедійних презентацій з розгалуженою структурою або лонгрідів. Дозволяє імпортувати відеоматеріали, графіки, фотографії та інші засоби для візуалізації презентації.
Emaze – інструмент зі створення динамічних онлайн-презентацій.
Містить шаблони та переходи між слайдами.
Showpad – інструмент візуалізації інформації у презентаціях та створення презентацій у форматі інфографіки, який дозволяють вигідно
продемонструвати статистичні дані, опитування, графіки, цифри, карти, таблиці тощо.
Sliderocket – інструмент зі створення презентацій онлайн. Містить візуальні ефекти, дає можливість додати відео, фото та зображення для
оформлення слайдів презентацій.
SlideDog – інструмент, що пропонує створити плейлист із різних матеріалів (слайдів Power Point, сторінок PDF, фото та зображень, відео,
посилань на сторінки в Інтернеті тощо), обрати потрібний порядок
відтворення та презентувати аудиторії. Демонструвати таку презентацію можна лише за наявності Інтернету.
Zentation – інструмент, що дозволяє додавати до презентацій відео,
які демонструються одночасно поруч зі слайдами презентації (створеної в Power Рoint). Містить багато шаблонів для створення анімацій,
а також можливість додавати музику чи записувати власний голосовий супровід до зображень.
PowToon – інструмент для створення невеликих відеопрезентацій.
Дозволяє наповнювати їх відеослайдами, графіками, анімацією, текстами, фігурами та музикою.
Wideo – інструмент для створення невеликих презентацій у вигляді анімацій, містить різноманітні фони, картинки, фігурки та об’єкти
на різну тематику; можна додати музику й текст, завантажити ваші
зображення чи фото.
Knovio – інструмент, що допоможе додати до презентацій, створених
в Power Point, аудіо- чи відеоряд.
VCASMO – інструмент для створення презентацій, що поєднують в собі
слайди разом з зображеннями, музикою, відео- чи аудіосупроводом.
GoAnimate – інструмент для створення презентацій у вигляді анімацій.
Має великий набір шаблонів-зображень, частину з яких можна редагувати (змінювати нахил, забирати зайві для вас деталі).
Moovly – інструмент для створення анімованих презентацій. Має широкий вибір шаблонів.
Animaker – інструмент для створення анімованих презентацій, інфографіки i відеоінфографіки.
Plotagon – інструмент для створення анімованих відеороликів. Можна
використати цей інструмент для проведення презентацій чи міні-лекцій у цифровому форматі.
Сасоо – інструмент для колективного створення діаграм і схем онлайн.
Він дозволяє учасникам одночасно заповнювати поля спільної діаграми. Тут діє спеціальний чат, у якому можна обговорювати роботу зі
схемами в режимі реального часу.
FreeMind – програма для створення діаграм зв’язків (так званих «ментальних карт» чи «mind maps»). Вона дозволяє візуалізувати великі обсяги інформації – подавати їх у структурованій формі для кращого
сприйняття.
Screenshot.com.ua – інструмент дозволяє «сфотографувати» екран/
сторінку цілого сайту для подальшої його демонстрації у презентаціях.
Mapbox – інструмент для стилізації карт та візуалізації зібраної інформації щодо різних країн.
Desygner – інструмент для створення постерів, сертифікатів, візитівок,
обкладинок для сайтів, блогів, подій тощо.
Calameo – інструмент для створення інтерактивних публікацій (у вигляді журналів, брошур, каталогів, презентацій, звітів тощо). Інтерактивний документ створено так, аби зберегти відчуття паперового документу: є можливість перегор
Немає коментарів:
Дописати коментар